Home                Profile                Contact              

sâmbătă, 2 ianuarie 2010

Un 2010 plin de speranta!

A inceput un nou an. Un an care nu se arata mai bun decat cel care a trecut. Dar romanul e optimist, spera. Atat ne-a ramas, speranta. Daca o pierdem si pe ea, ne pierdem definitiv. In contextul economic, criza. Pe plan politic, criza. Reforma statului, cacat. Asa ca .. sa speram si sa fim optimisti.


Sa ne descurcam, cum am facut-o si pana acum. Sa ne bazam pe cei din jur. Sa platim pentru serviciile care ni se cuvin. Sa mergem la doctor cu plase pline, sa plecam capul, spasiti, in fata functionarilor publici, sa ne umilim in fata politistilor si sa platim pentru meditatiile odraslelor. Ca la scoala nu se poate sa treci clasa cu o medie mare daca nu faci meditatii. Daca nu cotizezi, poti sa mori cu zile, in spital. Desi ai toate actele pregatite, pana nu te milogesti de tanti Lenuta nu se rezolva cu hartiile alea. Si e bine sa ai mereu in geanta o punga de cafea pregatita, nu se stie cand e nevoie de ea.

Cand funtionara de la banca te trateaza ca un cacat pentru ca te vede mai "studentica", cand angajatul de vodafone se uita la tine ca la un cacat pentru ca vrei sa-ti schimbi abonamentul, ce sa faci? Sa ceri frumos condica de reclamatii si sa speri. Sa speri ca intr-o zi lumea se va schimba si tu vei fi cel care va comanda.
Da, tu. Consumatorul. Cel care plateste pentru serviciile pe care altii le fac. Tu, cel care dai banii din care ei isi iau salariile.

Deci.. va urez sa va pastrati speranta in noul an. Speranta ca ceva se va schimba, candva. Si rabdare multa, pana cand schimbarea se va intampla. Pentru ca nu ajunge schimbarea mea. Sau a ta. Trebuie o schimbare majora in mentalitatea intregii populatii. Trebuie sa fim constienti de drepturile si de obligatiile noastre. Trebuie sa actionam pentru schimbare. Trebuie sa stim ca atunci cand suntem in spatele unui ghiseu, ca angajat si om in serviciul cetateanului trebuie sa zambim frumos si sa acceptam orice de la client, pentru ca el are mereu dreptate. Trebuie sa incercam sa-i ajutam pe cei care au nevoie de indrumare. Iar daca suntem de partea cealalta a ghiseului avem dreptul sa punem oricate intrebari sa cerem oricate informatii. Nu trebuie sa ne milogim sau sa ne simtim prost cand facem asta. Nu trebuie sa cumparam seviciile care ni se cuvin. Nu trebuie sa dam bani ca sa fim primiti si tratati in spitale. Platim deja taxe pentru toate astea...

Nu trebuie sa acceptam sa fim tratati nerespectuos. Nu trebuie sa indesam bani in buzunarele celor care au responsabilitati fata de noi. Nu trebuie sa ne rugam pentru a ni se rezolva problemele. Trebuie sa ne invatam drepturile. Trebuie sa ne schimbam mentalitatea. Trebuie sa actionam!

Dar pana cand vom intelege toti asta, avem nevoie de rabdare... Ceea ce va doresc sa aveti din plin!

6 comentarii:

  1. Foarte bun articolul, dar eu cred cu tărie că nu suntem toţi făcuţi pentru trece de un numit nivel de civilizaţie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze pentru literele lipsă. Tasta A a decis să se răzbune pentru doi ani de "apăsări" :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult. Sper sa putem sa ajungem la un alt nivel, ca de curand. Avem nevoie de asta..

    RăspundețiȘtergere
  4. Off topic: Te-am adaugat in blogroll. Inspiratie maxima si sa ne citim cu placere. ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. concluzia: speram... sa fim optimisti!
    o singura afirmatie ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ajunge, Dan? Trebuie sa si actionam cumva, sa luam masuri...

    RăspundețiȘtergere